Jeszcze nie tak dawno podstawowym źródłem informacji o zadaniach do wykonania były (a u niektórych wciąż są) tzw. sticky notes, czyli karteczki samoprzylepne. To niezwykle wszechstronne narzędzie, które wykorzystujemy na wiele różnych sposobów. To na nich umieszczamy notatki, przypomnienia, numery telefonów, ważne daty, czy też listę zadań do wykonania. Z czasem nasz monitor lub ściana wyglądają jak choinka, a jedna kartka, z braku miejsca, zaczyna zasłaniać drugą, przez co możemy część informacji stracić z oczu. Oczywiście są smartfony, notatniki, różnego rodzaju elektroniczne przypominajki, wszystko to jednak półśrodki. My użytkownicy Normy EXPERT mamy coś znacznie lepszego – coś co bezpośrednio wykorzystamy przy przedmiarowaniu i kosztorysowaniu, aby nie zapomnieć o uzgodnieniach, poprawkach, zmianach. Mowa tu o Zadaniach do wykonania.
Jak sama nazwa wskazuje „zadania do wykonania” to nic innego jak opis tekstowy czynności, które mamy sami wykonać lub, co też jest bardzo pomocne, przekazać innemu kosztorysantowi. Zakres zastosowania tej funkcjonalności jest bardzo szeroki – zadania możemy dodawać na poziomie kosztorysu, działu, pozycji, wiersza obmiaru oraz nakładu. Zapisując kosztorys/przedmiar w plikach *.kstx lub *.prdx, adnotacje są przekazywane razem ze zbiorem. Dzięki temu inne osoby (np. branżyści) mogą wprowadzić poprawki i zmiany w pozycjach ocechowanych jako Zadanie do wykonania. Program daje nam również możliwość wyeksportowania zadań do pliku tekstowego lub excelowego.
Zobaczmy, jak wykorzystać tę funkcjonalność w codziennej pracy.
Dodawanie zadań
Informacja o tym, czy mamy do wykonania Zadania wyświetlana jest nad wstęgą poleceń. Oczywiście na początku lista zadań jest pusta.